Relacje z imprez sportowych

SEZON SPORTOWY 2016

SEZON SPORTOWY 2015

 

12 grudnia odbyło sie uroczyste wręczenie nagród za udział w cyklu SJS Maxi Oes 6. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z uroczystości>>>

 

Cykl SJS MaxiOes6 dobiegł końca

W ostatnią sobotę listopada niemalże w samym centrum Krakowa rozegrany został ostatni SJS z cyklu MaxiOes6, zorganizowany przez Koło Środowiskowe Automobilklubu Śląskiego w Krakowie. Zawodnicy zmierzyli się na specjalnie wytyczonym odcinku na pasie startowym Muzeum Lotnictwa Polskiego. Asfaltowo-betonowa próba o długości 1,8km była przejeżdżana przez nich czterokrotnie.  Najlepsza okazało się załoga Tomasz Tarkowski/Szymon Tomaszewicz.

Na starcie stanęły 63 załogi. Dodatkowo, w samochodach „0” oraz „00” trasę pokonali także Gosia Rdest, która od ubiegłego roku bierze udział w pełnym cyklu pucharu wyścigowego Volkswagen Castrol Cup oraz Karol Basz - obecny Mistrza Świata w kartingu.  Impreza przyciągnęła wielu kibiców, którzy na przekór jesiennej szarudze (i nieśmiało padającemu śniegowi) zagrzewali zawodników do walki.

Widok kilometrów taśmy rozciągającej się pomiędzy pachołkami budził grozę wśród kierowców i pilotów. Określenia typu „pachołkolandia” czy „taśmolandia” towarzyszyły im przez większą część dnia. Jednakże po pierwszym przejeździe trasa stała się bardziej przejrzysta, a po drugim – całkiem ciekawa. Ostatni przejazd niektórzy kierowcy pokonywali, jadąc już prawie na pamięć, a pilot stawał się zbędnym balastem.

Najlepszy czas na odcinku specjalnym – 2:03:63 - osiągnął Michał Gruca jadący Clio Sport 2, pilotowany przez Daniela Okrutniak.

Klasę GOŚĆ wygrała załoga Janecki/Kozień w BMW 318is z przewagą 4 sekund nad Konradem Dukatem i Grzegorzem Kubisem w Citroenie Saxo. Trzecie miejsce zdobył Łukasz Witas i Sebastian Urbaniec jadący Nissanem Micra.

Klasa 5 padła łupem załogi Tarkowski/Tomaszewicz. Drugie miejsce osiągną Michał Machnik oraz Michał Łukasik, natomiast trzecie – Marek Grzelak i Dominik Letniowski.

Miejsce pierwsze w klasie 4 zdobył Mariusz Modesan pilotowany przez Krzysztofa Brus. Miejsce drugie przypadło załodze, która osiągnęła najlepszy czas na próbie sportowej - Gruca/Okrutniak. Trzecie miejsce zdobył Tomasz Wilk oraz Ireneusz Kocoń.

Na podium w klasie 3 stanęły załogi: Mech/Bubula, Wilk/Romaniszyn oraz Janik/Czara.

Najliczniej obsadzoną klasę 2 wygrał Janusz Król, którego pilotował Dawid Kołodziej. Miejsce drugie osiągnęła załoga Urbaniec/Witas, trzecie natomiast Jacek Adamek i Łukasz Krawczyk.

W klasie 1 wystartowały zaledwie 2 załogi. Zwyciężyl Łukasz Talarek i Robert Kotowicz.

Pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej padło łupem załogi Tarkowski/Tomaszewicz (Mitsubishi Lancer EVO X). Miejsce drugie zdobył Mariusz Modesan i Krzysztof Brus (Renault Clio). Natomiast miejsce trzecie przypadło Michałowi Gruca i Danielowi Okrutniak (Clio Sport 2).

Dzięki uprzejmości firm EBC Brakes oraz Rajdowe Akcesoria, spośród wszystkich zawodników, którzy wystartowali w sobotnim finale cyklu SJS MaxiOES6 na krakowskim lotnisku Czyżyny, rozlosowane zostały bony na zakup hamulców oraz bony do sklepu rajdoweakcesoria.pl.

Aleksandra Hasiak

 

23. maja rozegrane zostały Rajdy24 Cup, zawody o randze KJS, których odcinki specjalne zostały wytyczone w Krakowie oraz okolicach Czernichowa. Konkursowa Jazda Samochodem zorganizowana została przez Automobilklub Śląski oraz portal Rajdy24.pl, jako impreza towarzysząca przy corocznym już święcie motoryzacji w Krakowie - MOTO SHOW w hali EXPO Kraków.

W chłodny majowy poranek na starcie do zawodów stanęło aż 75 załóg. Pierwszy próba sportowa, otwierająca rajd znajdowała się w samym centrum motoryzacyjnego święta - pod halą EXPO
i mimo że została wytyczona na – jak mogłoby się wydawać -  niewielkim placu, nie wszystkim udało się przejechać ją bezbłędnie. Z dobrego wyniku cieszyła się załoga Biernat/Ciepły, która plac pokonała bezbłędnie z najlepszym czasem 42,40 sekundy, a tuż za nimi, notując niewielką stratę 1,48 sekundy- załoga Dudek/ Drzyzga.

Na kolejne próby zawodnicy udali się w okolice Czernichowa, gdzie przygotowane dla nich zostały dwa odcinki specjalne o długościach 1,5 km, przejeżdżane trzykrotnie,  na zamkniętych dla ruchu drogach publicznych. Zdradliwa, deszczowa, majowa pogoda nie ułatwiała zawodnikom rywalizacji, a ustawione na trasie spowolnienia zebrały spore żniwo w postaci dziesięcio- sekundowych kar.

Po drugim odcinku specjalnym prowadzenie objęła załoga Rybka/Grzesik w Citroenie Saxo,  spychając tym samym załogę Biernat/Ciepły na drugie miejsce.  Tuż za nimi, na trzecim miejscu na metę dojeżdżała załoga Głuszczyk/Dębiec.  Ten stan rzeczy utrzymywał się aż do 7 OSu zawodów, kiedy to prowadzenie objęła załoga Biernat/ Ciepły w Citroenie C2.

Na ostatnią próbę zawodów zawodnicy powrócili do Krakowa, by jeszcze raz zmierzyć się z odcinkiem wytyczonym pod halą EXPO, gdzie zdążyła zebrać się już całkiem  spora grupa kibiców, obserwująca ostatnie zmagania na zmoczonej przez deszcz kostce brukowej. Tym razem również nie wszystkim przejazd pomiędzy słupkami i oponami poszedł gładko i na wynikach pojawiło się kilka dość „kosztownych” taryf.

Ostatecznie w klasyfikacji generalnej, po zaciętej walce zwyciężyła załoga Biernat/Ciepły, tuż za nią na metę dotarły załogi Głuszczyk/Dębiec oraz Rybka/Grzesik.

Klasa piąta padła łupem Tomasza Powroźnika z pilotem Tomaszem Moskalem, jadących Audi Coupe, drugie miejsce zajęła załoga Pukała/Kadula, natomiast trzecia pozycja w klasyfikacji przypadła załodze Zieliński/Chlebowski.

W klasie czwartej zwycięstwo odniosła załoga Rafał Dudek i Mateusz Drzyzga, pokonując o nieco ponad 5 sekund załogę Gniadek/Buczek, za którą na metę dotarła załoga Tomasz Wilk/Ryszard Jonak.

Nie tylko klasyfikacja generalna, ale także klasa trzecia padła łupem załóg Biernat/Ciepły, Głuszczyk/Dębiec oraz Rybka/Grzesik.

W najmocniej obsadzonej klasie drugiej pierwsze miejsce zajęła załoga Mika/Stupnicki, tuż za nią wjechał Marcin Bieniak, pilotowany przez Arkadiusza Kulę oraz załoga Michał Kosałka/Krzysztof Rozwadowski.

W klasie pierwszej wystartowała jedynie jedna załoga –Wrona Piotr, pilotowany przez Pawła Wronę i tym samym zajęła pierwsze miejsce na podium.

Klasa GOŚĆ to zwycięstwo Konrada Dukata i Grzegorza Kubisa, za którymi uplasowała się załoga Kamil Krupa/Paweł Żyła w Peugeocie 206, tuż przed załogą Gawłowski/Pyrlik.

 

Trzecią imprezą sportową w sezonie sportowym Automobilklubu Śląskiego była „Wiosenna Konkursowa Jazda Samochodem”. Impreza dla kierowców amatorów zorganizowana została pod Patronatem Prezydenta Miasta Katowice Marcinem Krupa.

W niedzielę 24 maja 2015 zjechało się do bazy KJS 27 załóg. Zgłoszonych było o dwie więcej, ale z przyczyn od siebie niezależnych nie mogli wziąć udziału w imprezie.

Od samego początku imprezy działo się wiele ciekawych i zaskakujących sytuacji. Pechowo zaczęła jedna z załóg. W drodze z zapoznania z trasą na start do KJS, w wyniku otwarcia klapy silnika, uszkodziła szybę przednią, co ją zdyskwalifikowało.

Na trasie KJS przeprowadzone zostały 2 próby w trzech pętlach. Konfiguracja prób stanowiła nie lada wyzwanie, bowiem organizator powrócił do stworzenia takiej próby, jakie stosowane były przed „erą mini oesów”. Tak, więc było trochę kręcenia i nawrotów wokół opon umieszczonych na parkowych parkingach.

Impreza przebiegała w miłej sportowej atmosferze i zakończyła się prawie o czasie. Odczekano, bowiem „studenckie” 15 min w oczekiwaniu na przybycie przedstawiciela Patrona Honorowego.

Za udział i zaangażowanie w imprezę serdecznie dziękujemy zarówno uczestnikom jak i sędziom.

Gratulujemy wygranych.

Wyniki dostępne są na stronie Automobilklubu Śląskiego.>>>

Foto relacja>>>

 

STARY SEZON - NOWY SEZON

relacja z Podsumowania sezonu 2014>>>

Jak mówi przysłowie „ do trzech razy sztuka…”.

8.11.2014r. w sobotę odbył się „1 Powiatowy Rajd Młodych Kierowców” pod Honorowym Patronatem Starosty Tarnogórskiego.

Zawody te przeznaczone były dla dwóch grup zainteresowanych. Dla uczestników, którzy chcą iść w ślady Roberta Kubicy, przygotowane były zawody dające możliwość zdobycia punktów do licencji. Składały się  z siedmiu prób sportowych zlokalizowanych na terenie Śląskiego Centrum Handlu GWAREK, Hipermarketu TESCO oraz odcinka specjalnego na obrzeżach Parku Świerklaniec.

Dla kierowców, którzy posiadali dokument zezwalający prowadzić samochód maksymalnie do dwóch lat, oprócz prób sportowych Gwarek i Tesco przygotowany został test w postaci dwóch symulowanych zdarzeń drogowych, gdzie młodzi kierowcy sprawdzili się w zakresie zabezpieczenia miejsca wypadku drogowego oraz udzielania pierwszej pomocy.

Bazą zawodówbył Klub 22, gdzie o godzinie 7: 30 rozpoczęło się administracyjne badanie stanu technicznego samochodów, a o godzinie 11: 00 pierwsza załoga wyruszyła na trasę zawodów. Przed wyruszeniem na trasę uczestnicy wysłuchali prelekcji na temat bezpieczeństwa na drogach przygotowanej przez Policjantów z Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.
Czas oczekiwania na wyniki ubarwiła swoim recitalem wokalistka Marta Konodyba- Szymańska.

Zmagania zawodników obserwowali Goście Specjalni Wicestarosta Andrzej Elward, Prezes Automobilklubu Śląskiego Stanisław Olewiński, Wiceprezes PZM Piotr Pelka, Prezes Automobilklubu Tarnogórskiego Leonard Woźnica, Prezes Honorowy Automobilklubu Tarnogórskiego Herbert Cuda, Wiceprezes Automobilklubu Tarnogórskiego Władysław Walicki, Wójt Gminy Krupski Młyn Jan Murowski.
Zwycięzcami „1 Powiatowego Rajdu Młodych Kierowców” w poszczególnych klasach zostali:

1.       Klasa 1 - SULEJ Jakub - GRZYBEK Wojciech

2.       Klasa 2 - DWORNIK Sebastian - KWIECIEŃ Tomasz

3.       Klasa 3 - HALAMA Łukasz - USAREK Łukasz

4.       Klasa gość  - KOZIELSKI Jakub - DRUŻKOWSKA Anna

5.       Klasa młodzi kierowcy - WIERZBA Zbigniew - WIERZBA Zbigniew

 

Jolanta Michałek

4 SJS Bo-Glass MaxiOes5 - relacja

25 października 2014 odbył się 4 SJS Bo-Glass MaxiOes5. Organizator -  Koło Środowiskowe Automobilklubu Śląskiego w Krakowie – już po raz kolejny zaprosił zawodników do Lipnicy Murowanej. Mimo, że trasa były załogom znana z poprzednich lat,  emocji i tak nie zabrakło.

Zawodnicy trzykrotnie przejeżdżali dwa odcinki specjalne o łącznej długości prawie 3km. OeSy pozornie wydawały się proste do pokonania, jednak w rzeczywistości dla niektórych załóg stanowiły nie lada wyzwanie. Walka była naprawdę zacięta i toczyła się do ostatniego odcinka.

Tym razem podium klasyfikacji generalnej zostało opanowane przez zawodników z klasy K3. Pierwsze miejsce zajęła załoga Jakub Stawiarski/ Grzegorz Wilusz (Peugeot 206), tuż za nimi na metę dojechali Łukasz Sawicki/ Mirosław Wieczorek (Citroen Saxo), wyprzedzając o niecałe 2 sekundy Krzysztofa Rybkę i Krzysztofa Grzesika (Citroen Saxo).

W klasie K5 najszybsi okazali się Michał Machnik/ Michał Łukasik (Mitsubishi Lancer). Na drugim miejscu uplasowała się załoga Robert Długopolski/ Józef Olchawa (Mitsubishi Lancer), a trzecie miejsce zajęli Bartłomiej Bieda i Krzysztof Rafa (BMW E36).

Zwycięstwo w klasie K4 padło łupem Bartłomieja Boguckiego i Tomasza Głowackiego (Renault Clio Sporting), którzy za sobą na drugim i trzecim miejscu zostawili odpowiednio załogi: Rafał Dudek/ Łukasz Kotarba (BMW 318IS) oraz Łukasz Bławut/ Jacek Tomana (Renault Clio).

W mocno obsadzonej, w przeważającej ilości Fiatami Cinquecento i Seicento, klasie K2 stoczyła się już tradycyjnie zacięta walka. Ostatecznie pierwsze miejsce w klasie padło łupem załogi Janusz Król/ Arkadiusz Jurczyński (Fiat Seicento), na drugim uplasowali się Damian Bukowiec i Marcin Bzdyl (Fiat Seicento) tuż przed załogą Jacek Adamek/ Łukasz Krawczyk (Fiat Seicento).

Pierwsze miejsce w klasie K1 zajęli Łukasz Kotowicz/ Robert Talarek, uzyskując ponad 31 sekund przewagi nad załogą Grzegorz Tworzydło/ Konrad Waśko. Trzeci na podium byli Bartosz Niewiadomski i Tomasz Anioł.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nadwiślański

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poprosiliśmy naszych zawodników: Michała Anaszkiewicza i Michała Bachulę, by podzielili się swoimi wrażeniami po Rajdzie Nadwiślańskim. Oto, co nam powiedzieli:

Michał Anaszkiewicz (+ pilot Wojtek Kozłowski):

Rajd nie zaczął się dla nas zbyt dobrze. Wydawało mi się,  że niska temperatura jaka panowała w godzinach porannych + opadająca mgła będą faworyzowały miękkie opony. Zabraliśmy na pierwszy odcinek miękkie i super miękkie + 2 średnie w zapasie. Wystartowaliśmy do OS1 na miękkim zestawie i okazało się już na pierwszym zakręcie, że ten zestaw w ogóle nie działa. Byłem zszokowany, że samochód tak źle się prowadzi, bardzo ciężko było się utrzymać na drodze. Skupiony tylko i wyłącznie na oponach nie posłuchałem Wojtka i przestrzeliłem skrzyżowanie, jednak bez większych konsekwencji. Na szczęście dla nas ten odcinek był bardzo krótki i strata jaką ponieśliśmy na nim nie była zbyt duża.

Do OS2 założyliśmy już twardsze opony z bagażnika. Niestety nie pozwoliło to na spokojną jazdę, ponieważ przed odcinkiem doszło do uszkodzenia półosi. Pojawił się duży luz w układzie napędowym oraz bardzo mocne bicie kierownicy. Dekoncentrowało mnie to i OS2 pojechałem bardzo nerwowo przez co mieliśmy 3 groźne sytuacje z których jedna mogła się naprawdę źle skończyć. Pod koniec odcinka obracaliśmy się na drodze przy prędkości powyżej 100km/h, na szczęcie udało się pozostać na asfalcie. OS3 to dalszy problem z półosią, jednak za namową Wojtka postanowiłem całkowicie skupić się na jeździe, nie zwracając uwagi na problemy z samochodem. Plan poskutkował, wygraliśmy OS z dużą przewagą, obejmując prowadzenie. Uszkodzoną półoś wymieniliśmy podczas serwisu i pełnosprawnym samochodem wyjechaliśmy na drugą pętlę, która przebiegła już bezproblemowo. Czasy na wszystkich 3 odcinkach dość mocno poprawiliśmy w porównaniu do pierwszej pętli mimo dużo większego zanieczyszczenia trasy. Piąty start w tym roku i czwarta wygrana nastawiają nas optymistycznie. Zapewniamy,  że cały czas się uczymy, wyciągamy wnioski z naszych błędów i szukamy szybkości w kolejnych startach. Mamy nadzieję, że nasza jazda przynajmniej momentami podoba się kibicom.

Za pomoc w startach dziękujemy firmą zmienolej.pl, Deuter – poliuretany zawieszeń, Cairo – części do samochodów Honda oraz Automobilklubowi Śląskiemu.

 

Michał Bachula (+ pilot Mateusz Śliwa):

Rajd Nadwiślański za nami! Pierwsze zdobyte punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski i pierwsze miejsce w klasie 8 po zaciętej walce z Piotrkiem Kalinowskim! Nareszcie udało się osiągnąć satysfakcjonujący wynik, także jesteśmy zadowoleni i zmotywowani do walki na ostatnich dwóch rundach RPP. Następna, Rajd Dolnośląski juz za 2 tygodnia ! Czekamy z niecierpliwością !

 

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski.

Po wieloletniej przerwie udziału zawodników Automobilklubu Śląskiego w tym cyklu mamy czym się teraz pochwalić. Za nami pierwsza i druga runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, która odbyła się na Torze Poznań. Poprosiliśmy Michała Ghany, który reprezentował nasz Automobilklub w Maluch Trophy, by opowiedział kilka słów o tym, co działo się na torze.

"Weekend minął bardzo dobrze. Był to mój debiut w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i start, który traktowałem zapoznawczo, zaskoczył mnie tak dobrym wynikiem. Pierwsze kwalifikacje przejechałem na zupełnie seryjnych oponach ze źle dobranym ciśnieniem, co nie pozwalało utrzymać właściwego toru jazdy, ze względu na to, że cały czas tył chciał wyprzedzić przód auta w tych ekstremalnych i trudnych sytuacjach. Samochód stawiało bokiem z dużą prędkościom i z pewnością pomogło mi w tych stresowych chwilach doświadczenie wyniesione z rajdów, w których wcześniej startowałem. Kwalifikacje ukończyłem na dziesiątym miejscu, więc o trzecie miejsce na podium musiałem sporo walczyć z zawodnikami z dużo większym doświadczeniem.
Pierwszy wyścig ukończyłem na trzecim miejscu i na podium stanąłem z wielokrotnym Mistrzem Polski Konradem Tadlą oraz Jackiem Chonackim z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem w Wyścigach. Ciężko było wymarzyć sobie lepszy pierwszy wyścig w życiu.
W niedziele odbyła się druga runda, gdzie poszło mi zdecydowanie lepiej. Kwalifikacje odbyły się już bez większych problemów, choć spora ilość oleju spowodowało, że trzeba było być bardzo skupionym. Wywalczyłem szóstą pozycję startową.
Wyścig był bardzo ciekawy i do samego końca biłem się o coraz lepsza pozycję i ukończyłem wyścig na drugim miejscu. Ponownie stanąłem na podium z Konradem Tadlą oraz Dawidem Mrówczyńskim"

Serdecznie gratulujemy Michałowi udanego debiutu i zapraszamy na kolejną edycje Maluch Trophy 13.06 - 15.06.2014 w Poznaniu.


zapraszamy do obejrzenia fragmentu niedzielnego wyścigu oraz do galerii>>>

https://www.youtube.com/watch?v=HU_Qhp7vOR0

 

Ruszył cykl imprez amatorskich o Puchar Prezydenta Miasta Piekary Śląskie. więcej>>>

zobacz galerię>>>

SEZON SPORTOWY 2014 ROZPOCZETY

Automobilklub Śląski w tym roku organizację imprez pozostawił na wiosenne miesiące, jednakże sportowcy udzielają się już w zakresie szkoleń i współpracy z innymi klubami.

W styczniu i lutym przeprowadziliśmy szkolenia o charakterze otwartym czyli zaadresowane do sędziów i zawodników całego naszego okręgu. Czytaj więcej>>>

 

3 runda cyklu KJS organizowana przez Koło Środowiskowe w Krakowie - 24.08.2013

Kolejna runda SJS MEN ONLY MAXIOES 4 za nami. Tym razem ponownie gościliśmy na odcinkach gminy Czernichów. Minione zawody były rekordowe pod względem frekwencji, ostatecznie aż 76 załóg stanęło na starcie do pierwszego odcinka. Impreza ta nie była możliwa gdyby nie wsparcie Urzędu Gminy Czernichów oraz ofiarnej pomocy wójta pana Szymona Łytek.

Jednocześnie podziękowania należą się wszystkim służbom policyjnym, straży pożarnej oraz lekarzom i ratownikom medycznym. Na szczęście nie mieli dużo do roboty. Największe podziękowania tak naprawdę należą się wszystkim członkom i sympatykom Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie aktywnie przygotowującym przez kilka ostatnich tygodni 3 SJS oraz licznej obsadzie odcinków, biura, BK, parków zamkniętych oraz pojazdów funkcyjnych bez których nigdy nie udałoby się zorganizować tak dużych zawodów.


Nie zapominajmy także o naszych partnerach, bez których niemożliwe byłby przeprowadzenie imprezy: Marce MEN ONLY – sponsorowi tytularnemu cyklu w sezonie 2013 oraz House of Beer, Maxsport Tyres, Cartel Color, 4motosport.pl, UMT Usługi Medyczno-Techniczne, DomPrzyjaznychCen.pl, Honda Kolaczek.

Grzegorz Domagała Dyrektor SJS

Zapraszamy do zapoznania się z klasyfikacją pucharu po 3 rundach:
http://safetypoludnie.pl/glowna/wyniki

 

 

KJS MALINKA (15.06.2013)  – kolejna impreza samochodowa zorganizowana przez Koło Środowiskowe Automobilklubu Śląskiego w Chorzowie,  przyciągnęła na start 14 załóg w tym zarówno kierowców amatorów jak i licencjonowanych zawodników. Organizatorzy przygotowali dla uczestników dwie próby sportowe zlokalizowane w Świętochłowicach na Stadionie sportowym SKAŁKA oraz na terenie Śląskiego Centrum Targowego w Katowicach. Najszybszą załogą zmagań okazał się duet Dwornik/Przybyłek (Honda Civic), na drugim miejscu klasyfikacji generalnej znaleźli się bracia Biegański/Biegański (Honda Civic). Trzeci stopień podium przypadł załodze Pawlak/Chłapek (VW Polo). Ku zadowoleniu wszystkich pogoda tego dnia nie zawiodła, a dzięki temu na terenie prób pojawiła się również liczna grupa kibiców. Wszystkim uczestnikom KJS Malinka serdecznie gratulujemy i zapraszamy do śledzenia informacji na temat kolejnych imprez na stronie www.auto-slaski.katowice.pl. Klasyfikacja końcowa - generalna oraz poszczególnych klas naszych zmagań również jest dostępna na powyżej stronie.

 

II runda SJS MEN ONLY MAXIOES 4 – 08.06.2013 Łapanów

Druga odsłona tegorocznej edycji SJS MEN ONLY MAXIOES 4 powróciła  na tradycyjne  trasy w gminie Łapanów. Wzorem poprzedniej rundy i tym razem przygotowano dla zawodników dwie „100%” próby drogowe o łącznej długości 8,4 km, tradycyjnie nazywane już przez starszych zawodników „Dąbrowica” oraz „Tarnawa”. Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej padło łupem załogi Aleksander Łabędź / Andrzej  Cienkosz (Mistubishi Lancer EVO VI).

Okazało się, że wykorzystywane w poprzednich latach odcinki stanowią nie lada wyzwanie dla większości startujących załóg.  Liczne i w większym lub mniejszym stopniu „kontrolowane” wycieczki poza trasę dodawały tylko kolorytu podczas przejazdu pierwszej pętli. Na szczęście owe przygody kończyły się tylko nieznacznymi uszkodzeniami sprzętu.  Nie zawiedli kibice, którzy jak zwykle licznie stawili się w najbardziej atrakcyjnych punktach widokowych. Tradycją SJS-ów jest już, że prezentowany przez startujących poziom dostarcza wielu rajdowych wrażeń. Nie inaczej było także podczas minionej rundy. Bardzo emocjonująca walkę w klasie GOŚĆ stoczyli dwaj czołowi zawodnicy  cyklu RSMŚL w tym roku Michał Bachula i Piotr Pacek, owa walka zapowiadała wspaniałe emocje jakich byliśmy świadkami niespełna 3 tygodnie później podczas 1 Rajdu Ziemi Bocheńskiej. W klasie 4 wygrał  Rafał Dudek, o którym można powiedzieć, iż ma już „licencje na wygrywanie” w swojej klasie. Tym razem jednak silnie naciskali na niego Arkadiusz Buczek (Opel Astra) oraz Marcin Kadzik (Renault Clio), co już zapowiada bardzo emocjonującą walkę w drugiej połowie sezonu. W klasie 3 zwycięstwo przypadło załodze Krzysztof Rybka / Ireneusz Kocoń. W klasie 2 z kolei Damian Kostka z pilotem Marcinem Mąką po raz kolejny zadziwili wszystkich uzyskując swoim Suzuki Swift czasy na poziomie 5 klasy. Pokazuje to ogromny potencjał jaki drzemie w tej załodze. Klasa 1 padła tym razem łupem Krzysztofa Kotowicza (z pilotem Robertem Talarkiem), natomiast rundę CentoRally wygrała załoga Ireneusz Górny / Anna Sałacińska.

Wyniki w poszczególnych klasach:

Klasyfikacja generalna:

1. Aleksander ŁABĘDŹ / Andrzej CIENKOSZ (Mitsubishi Lancer EVO VI)

2. Marek MRÓWCZYŃSKI / Marek PAWLIKOWSKI (Subaru Impreza)

3. Michał MACHNIK / Andrzej POŁCZYŃSKI ( Mitsubishi Lancer EVO)

Klasa K-5:

1. Aleksander ŁABĘDŹ / Andrzej CIENKOSZ (Mitsubishi Lancer EVO VI)

2. Marek MRÓWCZYŃSKI / Marek PAWLIKOWSKI (Subaru Impreza)

3. Michał MACHNIK / Andrzej POŁCZYŃSKI ( Mitsubishi Lancer EVO)

Klasa K-4:

1. Rafał DUDEK / Mateusz ROSZKOWSKI (BMW E 318is)

2. Arkadiusz BUCZEK / Marcin BORYCKI (Opel Astra)

3. Marcin KADZIK / Mateusz GĄSIENICA (Renault Clio)

Klasa K-3:

1. Krzysztof RYBKA / Ireneusz KOCOŃ (Citroen Saxo)

2. Marcin GŁUSZCZYK / Piotr DĘBIEC (Citroen Saxo)

3. Robert BIERNAT / Krzysztof ZEMEŁA (Citroen C2)

Klasa K-2:

1. Damian KOSTKA / Marcin MĄKA (Suzuki Swift)

2. Mateusz SŁOMKA / Michał KUŚ (Suzuki Swift)

3. Ireneusz GÓRNY / Anna SAŁACIŃSKA (Fiat SC)

Klasa K-1:

1. Łukasz KOTOWICZ / Robert TALAREK (Fiat 126p)

2. Krzysztof FURMAN / Wojciech HABUDA (Fiat 126p)

3. Łukasz ŚWIĄTEK / Piotr ŚWIĄTEK

Puchar CentoRally:

1. Ireneusz GÓRNY / Anna SAŁACIŃSKA (Fiat SC)

2. Marek MENDELA / Robert KRZYŻA (Fiat SC)

3. Mariusz KOBYLIŃSKI / Dawid TOMASIK (Fiat SC)

Klasa GOŚĆ:

1. Piotr PACEK / Łukasz CHOJECKI (Opel Astra)

2. Michał ANASZKIEWICZ / Wojciech KOZŁOWSKI (Honda Civic)

3. Mateusz KARZYŃSKI /Maria MŚCIWUJEWSKA (Peugeot 106 Gt)

Kolejna runda cyklu SJS MEN ONLY MAXIOES 4 już 24 sierpnia na trasach gminy Czernichów.

Krzysztof Chwaszczyński

 

Kolejna imprez inaugurująca, tym razem w krakowskim kole Automobilklubu Śląskiego to  KJS - 1 SJS MEN ONLY MaxiOes4  czytaj więcej>>>

 

 

Ruszył sezon sportowy i mamy już pierwszą imprezę za sobą. 7 kwietnia 2013 r. odbył się KJS organizowany przez Koło Środowiskowe w Chorzowie. Czytaj więcej>>>

 

 

SZKOLENIE SĘDZIÓW I ZAWODNIKÓW

Na zlecenie Komisji Sportowej Automobilklubu Śląskiego Andrzej Szkuta, Marcjanna Grenda i Dominik Ochojski przeprowadzili cykl szkoleń dla sędziów sportowych, sędziów zabezpieczenia i dla zawodników.

Pierwsze dwa cykle odbyły się w terminie 19 i 26.01.13 oraz 2 i 9 luty 2013 r.

Ogółem w tych szkoleniach uczestniczyło 76 osób w tym 27 kandydatów na zawodników (kierowców i pilotów) ubiegających się o licencję R2, pozostali to kandydaci na sędziów oraz licencjonowani sędziowie.

Prelekcje przygotowane zostały na podstawie obowiązujących przepisów sportowych, z wykorzystaniem doświadczenia osób prowadzących.

Każdy cykl zawierał część prelekcyjną, dyskusję i zadania praktyczne w grupach.

Następnym w kolejności było szkolenie sędziów zabezpieczenia, które zaadresowane zostało do grupy działaczy caravaningowych. Członkowie Delegatury Automobilklubu Śląskiego w Wodzisławiu wyrazili chęć wsparcia działaczy sportowych w zakresie zabezpieczenia imprez sportowych naszego Klubu. W celu przybliżenia turystom zagadnień rajdowych w sobotę 23 lutego w Wodzisławiu odbyło się szkolenie, w którym uczestniczyło 25 adeptów.

Ostatnim jak na razie w cyklu było szkolenie sędziów i zawodników zrzeszonych w Kole Środowiskowym w Krakowie. W niedzielę 24 lutego w siedzibie koła zebrała się grupa 20 osób, które zarówno rozpoczynają jak i kontynuują działalność sportową.

W efekcie akcji szkoleń do egzaminu na licencję sędziowską, który odbył się w dn. 16 lutego przystąpiło:

- 24 kandydatów na zawodników

- 7 kandydatów na sędziów

Do egzaminu, który odbędzie 16 marca  trwa nabór do dnia 7 marca.

Oo dnia 23 lutego Automobilklub Śląski przedłużył 49 licencji sędziowski I i II stopnia. Proces przedłużenia licencji twa do końca 15 marca.

zobacz galerię

 

 

13 styczeń 2013 - WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

Tradycją kultywowaną w zasadzie od samego początku istnienia Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie jest rozpoczęcie każdego sezonu sportowego od współorganizacji imprez w ramach corocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.  Nie inaczej było także ubiegłej niedzieli 13 stycznia 2013 roku. Dzięki zaangażowaniu bardzo wielu firm, instytucji oraz osób mogliśmy w tym roku spędzić drugą niedziele stycznia w sposób bardzo pracowity i owocny.

W tym roku w ramach MOTO ORKIESTRY XXI FINAŁU WOŚP W KRAKOWIE można było spotkać członków naszego klubu na terenie hotelu Forum oraz na parkingu centrum handlowego M1. Jak zwykle przygotowaliśmy bardzo wiele atrakcji dla wszystkich uczestników, zarówno tych starszych jak i najmłodszych. W ramach części sportowej już trzeci rok z rzędu w czasie tradycyjnego miniKJS-u zaprezentować mogły się najlepsze załogi startujące w cyklu naszych całorocznych imprez dla kierowców amatorów.  Ten prestiżowy KJS dla 23 wybranych załóg zakończył się zwycięstwem załogi Słobodzian Marcin / Widomski Piotr (Mitsubishi Lancer Evo IX) przed Golonka Mateusz / Sławecki Tadeusz (Fiat SC) oraz załogą Wiciński Rafał / Bryła Piotr (Subaru Impreza).

Po części sportowej rozpoczęła się licytacja przejazdów pokazowych. Każdy z odwiedzających teren imprezy pod hotelem Forum mógł choć przez chwilę poczuć się jak pilot profesjonalnej załogi rajdowej. W tym roku nasza inicjatywę wsparli m.in. Wojtek Chuchała i Kamil Heller (SUBARU RALLY TEAM  - mistrzowie Polski 2012 w klasie N), Leszek Kuzaj, Szymon Kornicki (mistrz Polski 2012 w klasie 5), Mateusz Kubat, Przemysław Gosztyła, Krzysztof Stańdo i Mateusz Lisowski.

Oprócz typowo rajdowych emocji nie mogło zabraknąć także stoisk i pokazów związanych z promowaniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Tutaj podziękowania należą się grupie członków z Szarowa i Kołu Środowiskowemu Automobilklubu Śląskiego z Jastrzębia za przeprowadzenie zarówno pod centrum M1 jak i na terenie hotelu Forum symulacji zdarzeń drogowych.

W tym roku dzięki członkom Stowarzyszenia Motocyklistów Grupa Południe goście imprezy pod M1 mogli zobaczyć wystawę zabytkowych motocykli, zaprezentowano także pokaz sprzętu Policji Drogowej oraz występ teamu Katanka 100.

Oczywiście każdej z imprez towarzyszyły także występy sceniczne zespołów oraz m.in. pokazy tańca Zumby oraz bezpłatne badanie wzroku przez firmę  VOIGT MEDICA.

Mimo typowo zimowej aury jest nam niezmiernie miło, iż tak licznie dopisała w tym roku frekwencja. Dzięki czemu udało się nam wszystkim zebrać około 30 tysięcy złotych na konto WOŚP. Dziękujemy.

Szczególne podziękowania należą się także jednemu z „ojców” tegorocznej Moto Orkiestry – panu Markowi Handwerkowi, Komendzie Wojewódzkiej Policji w Krakowie, posłowi Jerzemu Fedorowiczowi oraz Krakowskiemu Międzyszkolnemu Sztabowi WOŚP który oddelegował licznych wolontariuszy i wolontariuszki krążące przez cały czas trwania imprezy po jej terenie. Nieoceniona pozostaje także nadzwyczaj liczna w tym roku reprezentacja mediów w postaci m.in redakcji Onet.pl, Radia Afla, Radia Kraków, Orange Sport oraz ekipy TVN.

rok 2012 - archiwum

© Copyright 2012 Automobilklub Śląski | All Rights Reserved