Relacje z pokazów pojazdów zabytkowych

RELACJE Z POKAZÓW, ZLOTÓW I RAJDÓW POJAZDÓW ZABYTKOWYCH W SEZONIE 2017

Prezentacje w czerwcu

92-letni katowicki Ebeco prezentował się już w Ustroniu (3 VI), Istebnej (4 VI), Gliwicach (5 VI), Poznaniu (11 VI), wczoraj (12 VI) w Częstochowie, na marszałkowskich Senioraliach. Senior wśród seniorów. Nie jest sam i Tytuł Najstarszy Rower Produkcji Polskiej - zobowiązuje!

"RetROWERiada"

Ebeco w rękach Starego Marycha to widomy dowód naszej bytności w Poznaniu na VI Ogólnopolskim Zlocie Miłosników Rowerów Zabytkowych "RetROWERiada" (11 maja). Każda pliszka swój ogonek chwali, więc mój plon to po raz czwarty I miejsce i tytuł Najstarszy Rower Produkcji Polskiej dla 92-letniego EBECO z katowickiej Fabryki Rowerów, Gramofonów i Wyrobów Metalowych oraz I miejsce dla szosowo-wyścigowego NRD-owskiego Diamanta 167 z 1961 roku. Kręci się! 

 

200 km na 200-lecie roweru

Wojcieh Mszyca - IVCA Rally'2017

Nie zabrakło reprezentacji Polski, Śląska, Katowic na światowym spotkaniu miłośników zabytkowych rowerów w Karlsruhe z okazji 200-lecia pierwszego roweru, czyli roweru biegowego (Laufrad / Laufmaschine), wynalezionego w 1817 roku przez barona Karla von Draisa. Na IVCA (International Veteran Cycle Association) Rally'2017 (24-28 maja 2017) zjechało blisko 400 cyklistów z ponad 20 krajów świata, a wśród nich ja z dwoma rowerami: polskim, katowickim Ebeco z 1925 roku i damką Adler 208 z 1950 roku. Byłem w Karlsruhe jedynym Polakiem- katowiczaninem, z jedynym polskim, katowickim rowerem. Dodajmy, że Polska nie jest oficjalnie członkiem IVCA, ale dzięki Miastu Katowice i Automobilklubowi Śląskiemu byliśmy już po raz czwarty reprezentowani na tym światowym forum, a wcześniej na IVCA Rally w Veseli n. Moravou (Czechy, 2013), w Tiszakecske (Węgry, 2014) i w Solvesborgu (Szwecja, 2015). Wszędzie tam był jedyny polski, katowicki rower Ebeco, z tytułem Najstarszy Rower Produkcji Polskiej, uzyskanym – po raz trzeci! - na ogólnopolskiej RetROWERiadzie w Poznaniu, w 2016 roku.

Do tradycyjnej Century Ride (100 mil angielskich = 160 km) wystartowałem na mojej „dalekobieżnej” damce Adler, dzięki której zdobyłem już np. 10 Złotych i Srebrną Plakietę „Adler-Sternfahrt” oraz dyplom za Century Ride podczas IVCA Rally'2015 w Solvesborgu.

Tym razem pokonałem nie tylko 100 mil ang., ale jechałem dalej, do 170,70 km – co zaplanowałem dla uczczenia moich 70 urodzin w październiku br. – i dalej do 177,77 km, a zakończyliśmy na 200,70 km! Na zabytkowej, 67-letniej damce, bez przerzutek, na tzw. jednej osi, non-stop w 9:32:57 godzin! Potwierdzają to pieczęcie w karcie kontrolnej (Kontrollkarte) i cyfry na rowerowym liczniku-komputerku. Te 200 kilometrów to na 200-lecie roweru Karla Draisa, a 70 metrów (i 70+1 m) to symbolicznie dla mnie, już wkrótce 70-latka.

Z damką Adler byliśmy pod domem, gdzie mieszkał Karl Drais, na cmentarzu przy jego grobie i popedałowaliśmy w grupie do pobliskiego historycznego Ettlingen.  Na polskim, katowickim 92-letnim Ebeco prezentowałem się wraz z innymi cyklistami pod słynnym pałacem Schloss Karlsruhe oraz podczas retro-parady przez ulice rodzinnego miasta Karla Draisa. A wszędzie podczas 4-dniowego IVCA Rally - w biało-czerwonych barwach, z logiem Katowic i Automobilklubu Śląskiego na proporczyku, koszulce i obu zabytkowych rowerach.

Dziękuję Miastu Katowice i Automobilklubowi Śląskiemu za patronat i wsparcie!

Pozdrowienia z Karlsruhe!

Wojciech Mszyca

 

 

RELACJE Z POKAZÓW, ZLOTÓW I RAJDÓW POJAZDÓW ZABYTKOWYCH W SEZONIE 2016

 

Na 43. międzynarodowym zlocie Adler-Motor-Veteranen-Club w Aachen / Akwizgranie (3-5 czerwca br.) w barwach Automobilklubu Śląskiego wystąpił Wojciech Mszyca z Koła Pojazdów Zabytkowych i jego dwa rowery-weterany. 102-letni Adler 1 był tam najstarszym pojazdem zlotu, a 66-letnia damka Adler 208 i jej partner-cyklista zdobyli dziesiątą już Złotą Plakietę "Adler-Sternfahrt", za udokumentowany "kartą pokładową" (Bordkarte) przejazd 101 km 600 m na trasie Katowice - Kraków (i okolice). W zlocie uczestniczyło ok. 60 samochodów, motocykli i rowerów marki Adler z Niemiec, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Rumunii, no i Polski. Pojazdy dwukrotnie prezentowały się podczas przejazdów przez słynną starówkę i na Rynku przed ratuszem, a także na 120 km. turystycznej trasie przez niemiecko-holendersko-belgijski Euregio (nasz rowerzysta jako pasażer czterokołowego Adlera Trumpf Junior'1936). Poza tym 102-letni Adler 1 i jego kierowca podczas dwóch rund spenetrowali niemal każdy zakątek historycznego śródmieścia - od bazy zlotu przy Europaplatz przez Adalbertstarasse (ul. Wojciecha!) po Rynek i okolice, z takimi perłami jak katedra i ratusz oraz ze śladami rzymskich term i stolicy Karola Wielkiego.

RELACJE Z POKAZÓW i MISTRZOSTW POLSKI W SEZONIE 2015.

 

relacje pokazów W.Mszycy 2012>>>

© Copyright 2012 Automobilklub Śląski | All Rights Reserved