ZAWODNICY I DZIAŁACZE SPORTOWI

 

Dariusz Poloński

Urodzony 14 lipca 1976 roku w Zabrzu. Zawodnik Automobilklubu Śląskiego. Pasjonuje się rajdami od dzieciństwa, a profesjonalnym rajdowaniem zajmuje się od 2000 roku. Rozpoczął karierę od startów za kierownicą aut grupy N. Ma za sobą sześć pełnych sezonów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski .Wcześniej zdobywał doświadczenie również w wyścigach płaskich oraz w wyścigach górskich. 
Z wykształcenia magister zarządzania i marketingu Politechniki Śląskiej. 
Aktualnie mieszka w Zabrzu i na co dzień zajmuje się prowadzeniem własnej firmy .

Osiągnięcia

Pierwszy start w 1999r. w Rajdzie Wisły przyniósł 2 miejsce w klasie N-1 
Pierwszy sezon w RSMP 2000 zaowocował zdobyciem Pucharu Seicento 
Sezon 2001 przyniósł tytuł 1-go Wicemistrza Pucharu Peugeota. Na Rajdzie Zimowym zajął wysokie 9 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu autem Peugeot 106 Rally 
W sezonie 2002 wywalczył 7 miejsce w klasyfikacji Pucharu Peugeota 
Rok 2003 znów stał pod znakiem zaciętej rywalizacji w Pucharze Peugeota co zaowocowało tytułem 1-go Wicemistrza Pucharu Peugeota ze stratą do lidera tylko 1-go punktu (!) 
Sezon 2004 rozpoczął się sukcesem w dwóch pierwszych rajdach i prowadzeniem w klasyfikacji Pucharu Peugeota. W kolejnych rajdach pasmo awarii nie pozwoliło włączyć się do walki o najwyższe laury.

Sezon 2005 
Po zaciętej walce i równej jeździe w całym sezonie zdobył tytuł Mistrza Polski w Pucharze Peugeota

Sezon 2006 
Starty w klasie S1600 w zespole Peugeot Sport Polska (Peugeot 206 S1600). Na koniec sezonu trzeciemiejsce w klasie S1600.

 

 

Patryk Olejniczak

Urodzony 26.06.1979

Szczęśliwy Mąż i Ojciec Bliźniaków :)

Pierwsze starty w KJS rok 1997 od tamtej pory zawodnik RSMP, RPP, GSMP, WSMP. 
Kierowca rajdowy , kierowca wyścigowy, pilot rajdowy.

Tytuły :
Vicemistrz Polski – RSMP Puchar Seicento 2001 – pilot w załodze z Adamem Polem Vicemistrz Polski – GSMP 2006 – klasa H1150 – Fiat CC

Samochody jakimi startował : 
Fiat 126p , Fiat Cinquecento, Fiat Seicento, Peugeot 106 , Peugeot 206 , Skoda Felicia , Honda Civic Type R, Renault Clio , Kia Picanto

Kierowcy : Adam Pol, Darek Poloński , Marcin Ślązok, Kazimierz Chełmecki, Piotr Woś , Łukasz Habaj, Robert Romuzga, Dominik Budyn, Julia Urbaniak, Radek Pogan, Michał Kuśnierz, Michał Józkowicz

Piloci : Bartosz Głowacki, Robert Stajer, Tomasz Króliczek, Adam Mendoń, Jacek Spentany

 

Kazimierz Twarkowski (SZARY) LIDER ZESPOŁU SZARY-RACING, KIEROWCA 

VICE PREZES ZARZĄDU SMJT "MUTT" GLIWICE

Doświadczenie w terenie: w 2002 zdobył licencję kierowcy rajdowego, w latach 2007 oraz 2008 zdobył mistrzostwo Polski w klasie O2, w RMPST. 
Początek terenowej pasji sięga wczesnych lat 90-tych. Zaczynał od rosyjskiego Gaza 69. Wtedy czasy były inne, trudniejszy dostęp do technologii zmuszał do ciągłej modyfikacji rosyjskiej konstrukcji aby dostosować go do potrzeb i wymagań ówczesnych rajdów terenowych. Jednakże wraz z rozwojem rosyjskiej konstrukcji ewoluowały jego umiejętności sportowej jazdy w terenie. 
To była prawdziwa kuźnia kształtująca umiejętności w prowadzeniu samochodu a także rozwój w zakresie budowy, modernizacji i dążenia do jak najbardziej optymalnej konstrukcji auta. Zmodyfikowanym Gazem V6 2300 uczestniczył w kilkudziesięciu amatorskich rajdach terenowych na terenie całego kraju, wielokrotnie zajmując miejsca na podium. 
Aż do roku 200, w którym to zdobył międzynarodową licencję kierowcy rajdowego, uprawniającą do startów w RMPST. Startował w klasie “P” przez dwa sezony z rzędu, co pozwoliło zaznajomić się z realiami, niuansami rajdów przeprowadzanych zgodnie z regulaminem FIA. 
 Dość szybko nadszedł czas na zmianę samochodu. Następna konstrukcja to w 70% procentach przebudowany jeep wrangler - auto wystawione do klasy O2. To właśnie tym autem zdobył tytuł Wicemistrza Polski i Mistrza w klasie. 
Wraz ze zmianami w regulaminach mistrzostw polski, zmieniało się także auto, a kierowca zdobywał kolejne doświadczenia jazdy terenowej. Skutkiem tego była budowa nowego samochodu rajdowego i obrona tytułu Mistrza Polski w klasie O2 w roku 2008.
Obecnie planuje budowę samochodu rajdowego przystosowanego do startów w międzynarodowych rajdach terenowych typu cross-country i baja.

Strona zawodnika - www.szary-racing@wp.pl

 

Zbigniew Łacisz 

Urodzony 22.07.1980 w Gliwicach
Zawód: instruktor nauki jazdy oraz doskonalenia techniki jazdy 

Kontakt: zbyszek@abjlanette.pl, kom: 510 209 003, GG: 1449515

Licencja wyścigowa (rok uzyskania): 1999

Przebieg kariery sportowej:

  • 1997-1999 starty w MP w motocyklowych rajdach obserwowanych - Trialu
  • 1999-2000 stary z WSMP w klasie N-2000 oraz H-2000 samochodem Opel Astra GSI
  • 2007-2008 - Puchar Kia Lotos Cup 2009- Ceed Lotos Cup 2009
  •  

Najważniejsze osiągnięcia sportowe:
Tytuł Mistrza Polski w Wyścigach Samochodowych w klasie Kia Lotos Cup 2008.    

 

Przemysław Gosztyła

 kierowca, licencja R2 od 2010 roku

  • Urodzony 5 lutego 1978 roku w Nowym Sączu

Wykształcenie:

  • 1998 - 2003 - studia magisterskie na Politechnice Krakowskiej, na Wydziale Architektury i Urbanistyki; kierunek: Architektura i urbanistyka
  • 1993 - 1998 - Technikum Budowlane w Nowym Sączu, klasa o profilu: budownictwo ogólne

 Kariera zawodowa:

  • 2008 do nadal - właściciel biura projektowego Area-Studio-3, Nowy Sącz
  • 2006 - 2008 - polsko-niemieckie biuro projektowe Planwerke Architekten, Nowy Sącz
  • 2003 - 2006 - biuro projektowe Binneja, Nowy Sącz
  • 2002 - 2005 - współpraca z biurami projektowymi: ETA, 2MB, ATA, Eco-System
  • 1998 - obecnie - współpraca z biurem projektowym Wodan: projekty sieci wodno-kanalizacyjnych

Pozostałe:

  • Artysta-plastyk - starty w konkursach plastycznych międzynarodowych, fotograf z zamiłowania
  • Zainteresowania:
  • motoryzacja, mechanika pojazdowa, fotografia, grafika komputerowa, modelarstwo, strzelectwo sportowe, jazda na nartach, aktorstwo.

 

  Konrad Nowak – zawodnik kartingowy
                            urodzony 18.03.2003 Sosnowiec

Obecnie Uczeń 4 klasy Szkoły Podstawowej Nr 12 w Dąrowie Górniczej

Swoja przygodę z Kartingiem rozpoczynał w 2011 roku na Torze Autodrom w Sosnowcu, gdzie uzyskał najlepszy czas jednego okrążenia wśród dzieci na gokarcie o mocy 5kM.

W 2012 roku zdobył licencje zawodniczą i wystartował w pierwszej rundzie Serii Easykart, oraz trzech rundach Rotax Max w kategorii Micro Max, plasując się na 9 miejscu w klasyfikacji indywidualnej, oraz na 3 w klasyfikacji drużynowej. Reprezentując Lapo Racing Team (w tym miejscu należą sie podziękowania dla Panów Marka i Marcina Kapkowskich).

W 2013 roku borykając się z problemami sprzętowymi oraz zmieniając Team, również ostatecznie zakończył sezon na 9 pozycji L. Obecnie Konrad reprezentuje CRP Poland Team

Największe osiągnięcia to: 4 miejsce w IV rundzie Rotax Max w Toruniu, oraz V miejsce podczas Mistrzostw Polski Współzawodnictwo Dzieci i Młodzieży Gostyń 2013r.

Zainteresowania:

Sporty samochodowe (F1, DTM, Rajdy, Wyścigi modeli), pływanie,  jazda na rowerze, Matematyka.

 

     Mateusz Kaprzyk – Od najmłodszych lat zakochany w sportach motorowych. Już jako kibic Rajdów Polski oraz fan F1 pielęgnował w sobie dojrzewającą chęć prowadzenia samodzielnie gokarta. I tak w wielku 10 lat zasiadł pierwszy raz za jego kierownicą.  Ku zdumieniu stałych bywalców toru kartingowego WRT w Tychach już po kilku okrążeniach pobił czas dnia, tygodnia i miesiąca.  

Od tego czasu, regularnie pojawiał się już na torach.

Wielokrotnie brał udział w zawodach katringowych na torach halowych w Krakowie i Tychach uzyskując bardzo dobre czasy i ciągle rozwijając swoje umiejetności.

Uczestniczył w szkółkach kartingowych znanego polskiego kierowcy kartingowego Karola Basza – wielokrotnego mistrza Polski i WSK Master Series w swojej kategorii.

Na otwartych torach zaczął jeżdzić w roku 2013 w średniej grupie wiekowej Mini60 w kategorii bez licencji. Problemy pojawiły się już od samego początku. Przeżył dwa wypadki, z czego jeden dość poważny. Nie zrezygnował jednak i już od początku sezonu 2013 wziął udział w dwóch czeskich seriach Moravsky Pohar oraz Karting Cup. Każde z nich podzielone na etapy i rozłożone wczasie od marca do października odbywały się  na torach trzech krajów – Czech, Słowacji i Austrii.

Cały sezon 2014 był bogaty w doświadczenia, wzloty i upadki, łzy szczęścia i goryczy. To był rok pokory, który finalnie zakończył się bardzo pozytywnie. W klasyfikacji Mini60 w Moravsky  Poharze uzyskał 2 miejsce, a w Karting Cup  1 miejsce.

Dzięki doświadczeniom uzyskał licencję kartingową, która umożliwia start w profesjolanych światowych zawodach.

Sezon 2015 zapowiada się bardzo ciekawie. Dotychczas poruszał się w kartingu o pojemności 60 cm3 o mocy 13 PS, ale z racji wieku Mateusz przechodzi z grupy Mini60 do wyższej – Junior - tym samym przesiada się już na mocniejszy karting o pojemności 125 cm3 chłodzony cieczą o mocy 20 PS. Nowe wyzwania, trudna grupa, światowe eliminacje na torach Włoch, Węgier, Austrii oraz Polski.

Planowane starty w sezonie 2015 to:

-WSK Masters Series w klasie KF3

-CEE Rotax

-Rotax Challange Poland w Rotax Junior

-Rotax Eurochallange Wackersdorf w Rotax Junior

-Mistrzostwa Czeskiej republiki w Rotax Junior

-Morawski Puchar w Rotax Junior

© Copyright 2012 Automobilklub Śląski | All Rights Reserved