relacje z imprez sportowych_archiwum

 

V Super Sprint w Chorzowie 14.10.2012 r.

14 października 2012 na terenie chorzowskiego Autodromu rozegrała się ostatnia runda zmagań o puchar Koła środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Chorzowie – V SUPER SPRINT. Na liście zgłoszeń niedzielnej imprezy pojawiło się 25 pozycji, w tym zarówno kierowcy amatorzy jak i doświadczeni, licencjonowani zawodnicy. Około 2 km asfaltowa próba nie przysporzyła większych problemów żadnej z załóg a na mecie najszybciej pojawili się jadący Lancerem EVO IX Witold Biłek i Robert Biegański wygrywając jednocześnie generalkę i klasyfikację klasy 5. Tuż za nimi znalazła się załoga Kołodziej/Lukowski (EVO IX) a 3 stopień podium przypadł duetowi Biegański/Pochopień (Honda CRX). Zmagania w swoich klasach wygrali: klasa 1: Telega/Pasternak (Fiat 126p), klasa 2:  , klasa 3: Biegański/Pochopień (Honda CRX), klasa 4: Jarząbek/Płatek (Opel Astra), klasa gość: Skorupa/ Kulawik (Opel Astra).

Wszystkim uczestnikom V SS serdecznie gratulujemy i zapraszamy do startów w cyklu Super Sprintów w kolejnym sezonie. Jako organizator mamy nadzieję, że konfiguracja Autodromu nie znudziła się jeszcze na tyle, by w przyszłym roku poszukiwać innego, może bardziej atrakcyjnego miejsca do rozgrywania tego typu imprez. Zawsze jesteśmy otwarci na propozycje.

Zapraszamy na uroczyste zakończenie sezonu i cyklu Super Sprintów o Puchar Koła Środowiskowego w Chorzowie. Klasyfikacja końcowa roczna poszczególnych klas całego cyklu chorzowskich zmagań jak również data uroczystości dostępna jest na stronie www.auto-slaski.katowice.pl.

Marta Szerment

 

VI SJS MaxiOes3 o puchar Koła Środowiskowego Automobilkluby Śląskiego w Krakowie – 13.10.2012 Łapanów

Emocjami i dramaturgią, która towarzyszyła szóstej rundzie zmagań kierowców na trasach
w Łapanowie można by obdzielić cały rok, a i tak pozostałby w pamięci zawodników jako sezon obfitujący w wydarzenia. Długa (2,3 km) w pełni „oesowa” próba, z licznymi spadaniami
i wymuszeniami była tym razem bezlitosna dla zawieszeń, hamulców i błędnych opisów. 

Na starcie stanął komplet 61 załóg, wśród których nie zabrakło nikogo z czołówki, nadającej w tym sezonie ton rywalizacji w poszczególnych klasach. Niewątpliwie to jednak trasa była największą „gwiazdą” minionej rundy. W opiniach zawodników dominowały określenia typu „rajd”, „odcinek pod trzecią ligę” czy też „trasa nie dla każdego”, a bezlitosna kombinacja spadań, szczytów, wymuszeń
i „dziewięćdziesiątek” zebrała swoje żniwo oraz dostarczyła zgromadzonym, w wyznaczonych strefach, kibicom multum rajdowych emocji. Dodatkowo zmienna pogoda i przesychająca nawierzchnia utrudniała właściwa ocenę panujących warunków, co w konsekwencji nawet drobnego błędu owocowało wycieczką po okolicznych polach i przepustach.

Dziękujemy za wyrozumiałość okazaną nam przez zawodników, kiedy zostaliśmy zmuszeni do zarządzenia wolnego przejazdu na drugiej i ostatniej pętli. Rajd jest rajdem, można by powiedzieć i zmusza nas organizatorów do ścisłego przestrzegania przepisów w trosce o harmonogram czasowy oraz sprawiedliwą rywalizację.   Niezmiernie cieszą nas także opinie, że nasz cykl zawodów nie jest już zwykłą „amatorką”, ale przede wszystkim miejscem gdzie przyjeżdżają najlepsi w Małopolsce.

W tych trudnych warunkach w poszczególnych klasach na podium wskoczyli:

Klasa 5:

I – Mateusz Sutor / Oskar Langer (Subaru Impreza), II – Maciej Jodłowski / Piotr Pachacz (Subaru Impreza), III – Michał Machnik / Andrzej Połczyński (Mitsubishi Lancer EVO)

Klasa 4:

I – Rafał Dudek / Mateusz Roszkowski (BMW E30 318is), II – Krzysztof Dominik / Robert Dominik (Renault Megane Coupe), III – Łukasz Bławut / Marcin Śliz (Renault Clio)

Klasa 3:

I – Michał Anaszkiewicz / Wojciech Kozłowski (Honda Civic), II – Rafał Biernat / Andrzej Zemeła (Citroen Saxo VTS), III – Sebastian Białkowski / Damian Olichwierowicz (Honda Civic)

Klasa 2:

I – Paweł Sroka / Piotr Mazanek (Opel Tigra), II – Krzysztof Olszański / Mateusz Łęcki (Fiat CC), III – Przemysław Kastelik / Paweł Habczyk (Fiat SC)

Klasa 1:

I – Łukasz Kotowicz / Robert Talarek (Fiat 126p), II – Grzegorz Pękala / Patrycja Olech (Fiat 126p), III – Łukasz Świątek / Piotr Świątek (Fiat 126p)

Klasa GOŚĆ:

I – Michał Bachula / Mateusz Śliwa (Citroen Saxo), II – Piotr Pacek / Łukasz Chojecki (Opel Astra), III – Grzegorz Duda / Robert Bekas (Fiat SC ABARTH)

Gratulujemy wszystkim zwycięskim załogom i jednocześnie zapraszamy kibiców i zawodników na decydującą, siódmą rundę pucharu SJS MaxiOes3 2012, która odbędzie się 24 listopada. Pragniemy także podziękować naszych partnerom, bez których niemożliwa byłaby organizacja każdej z rund:

Wójtowi gminy Łapanów panu Janowi Kulig, dyrekcji Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie, motorecords.pl, Cartel Color, Feniks Ochrona, House of Beer, krakowskisklep.pl, “Motodrom” Hala Kartingowa, Rally Service, UMT Usługi Medyczno-techniczne, racebook.pl, rallyforum.pl, rajdy.malopolska.pl

Krzysztof Chwaszczyński

 

59 załóg (w tym 3 w klasie Gość i 4 w kategorii historycznej) wystartowało z Jastrzębia na

trasę 58. Rajdu Wisły, 6. rundy Rajdowego Pucharu Polski. Organizatorzy z Automobilklubu

Śląskiego przygotowali 9 odcinków specjalnych (3 OS-y pokonywane trzykrotnie), a trasa

Całej imprezy liczyła 195 km.

Już po raz trzeci (drugi z rzędu) na bazę jednej z najstarszych imprez samochodowych w naszym kraju, organizator z Automobilklubu Śląskiego wybrał Jastrzębie – Zdrój, gdzie zlokalizowano także start, metę i park serwisowy.

Przed wyruszeniem na trasę lider klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski Sylwester Płachytka nie krył, że nie będzie łatwo: „Do Rajdu Wisły starujemy jako liderzy klasyfikacji generalnej RPP, co oczywiście wiąże się dla nas z nieco większą presją niż zazwyczaj. Ale w tym sporcie presja jest zawsze, więc nie wpływa to na nasze nastawienie – chcemy zaliczyć udany rajd i zająć jak najwyższe miejsce, choć trasa jest trudna i wymagająca”.

Niestety, jak trudna i wymagająca była to trasa, załoga startująca z numerem 1 przekonała się już na pierwszym odcinku specjalnym (Bzie), kiedy ich Citroen C2 wylądował na dachu. Zawodnikom nic się nie stało, ale samochód nie nadawał się do dalszej jazdy. W tej sytuacji inauguracyjny OS zakończył się zwycięstwem Sławomira Ogryzka i Zbigniewa Cieślara (Citroen C2R2 Max), którzy wyprzedzili załogi Marcin Scheffler /Szymon Marciniak (Honda Civic Type R) +4,6 i Patryk Łączka/ Kamil Milej (Honda Civic Type R) +5,3. Jednak po błędzie i cofaniu na jednym z fragmentów trasy trzeciego odcinka Sławomir Ogryzek spadł na drugie miejsce po pierwsze pętli rajdu. Na czele znajdowali się wówczas Marcin Scheffler i Szymon Marciniak, do których Sławomir Ogryzek i Zbigniew Cieślar tracili 9,9 sekundy. Trzecie miejsce zajmowali Patryk Łączka i Kamil Milej (+12,0 s).

Scheffler i Marciniak utrzymali prowadzenie po drugiej pętli w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski. Załoga Automobilklubu Wielkopolskiego wyprzedzała  Ogryzka i Cieślara (+6,6 s) oraz Sławomira Kurdysia i Michała Kasina na Hondzie Civic Type R (+30,8 s). Kolejne miejsca zajmowali Jarosław Szeja (+34,5), Damian Wawrzyczek (+42,9), Tomasz Smorawiński (+43,7) i Tomasz Hupało (+51,7).

Z rajdem pożegnali się m.in. Przemysław Gosztyła, Jacek Jurecki, Patryk Łączka (awaria skrzyni biegów) i Adama Sidora (ukręcona półoś).

W klasie Gość liderami byli Paweł Krysiak i Paweł Gacek (Opel Astra) przed załogami MarcinGórny/Marcin Roik (Opel Astra) i Jerzy Para/Przemysław Bosek (Renault Clio) i taka kolejność utrzymała się do mety.

red. Tomasz Szmandra

 

9 września br. o godz. 11.00 ruszył 1.Rajd Katowicki. Organizatorem tej imprezy, którą zaliczamy do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska jest Automobilklub Śląski przy niezastąpionej współpracy Urzędu Miasta Katowice.

Dzięki wsparciu Patrona Honorowego Prezydenta Piotra Uszoka to emocjonujące wydarzenie jakim jest rajd samochodowy odkrył przed mieszkańcami swoje atrakcje.

Patroni imprezy:: TVP Katowice, Radio ESKA, Magazyn Rajdowy WRC, PROFI AUTO, CARGO.

Rajd został zorganizowany po raz pierwszy w takiej konfiguracji - z miejskim odcinkiem specjalnym w rejonie Osiedla Paderewskiego. Po raz pierwszy również stanowił jedną z imprez uroczystości Urodzin Miasta Katowice. Stworzyło to nam, organizatorom, wiele możliwości organizacyjnych. Dlatego należy z tego miejsca podziękować Władzom Miasta Katowice za wszelkie wsparcie jakiego nam udzielili.

1.Rajd Katowicki stanowił V rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, do której tym razem zgłosiło się mniej samochodów niż do poprzedniej rundy. Krążą plotki, że jest to pokłosie ubiegłorocznego Rajdu Transportowca i jak w każdej plotce zawarta w tym jest pewnie jakaś prawda. 

Najtrudniejszym do przygotowania zwłaszcza logistycznie był odcinek miejski. Zamknięcie centrum Katowic, pomimo posiada wszelkich zgód procentuje niezadowoleniem mieszkańców. Cóż, cały świat organizuje różne eventy i ludzie się cieszą. Miejmy nadzieję, że nas też. Dzięki wsparciu funcjonariuszy Policji odcinek ten był należycie zabezpieczony. 

Przed Biblioteką Śląską, dzięki zgodzie Dyrekcji, zaprezentowaliśmy Automobilklub Śląski wraz z partnerami i patronami medialnymi.

Na mecie rajdu, która zorganizowana była na ul. Mariackiej powitaliśmy zawodników po całym dniu zmagań na odcinkach

Marcjanna Grenda

 

V runda SJS MaxiOes3 – 25.08.2012

Od ostatniej pętli V rundy SJS Maxioes3 minęło już kilka dni, ale dopiero teraz już w pełni wypoczęci możemy spojrzeć na minioną edycję i  spróbować dokonać  jej podsumowania. Z pewnością była to runda wyjątkowa i trudna. Niektóre z załóg definitywnie pożegnały się już z marzeniami o zwycięstwie w klasyfikacji generalnej cyklu, inne z kolei wydają się dominować  w klasach pucharu niczym Kajto w tegorocznych rajdach. Każda runda to jednak osobno napisana historia.

Tym razem próbę sportową stanowił liczący 1,7 km odcinek drogowy, który wytyczony został w miejscowości Grabie, położonej  około 5 kilometrów do centrum naszej tradycyjnej już bazy rajdowej w Łapanowie.  Wzorem poprzednich rund, „oes” pokonywany był czterokrotnie. Ponieważ odcinek ten był nowością w naszym cyklu, już pierwsza pętla pokazała, iż o zwycięstwie w poszczególnych klasach zdecyduje dobry opis trasy i progres na każdej pętli.  Elektroniczny pomiar czasu oraz wizyta  przedstawiciela władz PZM, sprawiła iż duży nacisk położyliśmy na bardzo dokładne rozpatrywanie wszelkich niuansów dotyczących przewinień poszczególnych załóg oraz zdarzeń w czasie trwania całej imprezy. Mamy nadzieję, ze dzięki temu część załóg wyniosła cenne doświadczenia, które zaprocentują wygranymi w przyszłości. Staramy się bowiem za każdym razem, by każda z naszych rund pozwoliła poczuć jej uczestnikom klimat prawdziwego rajdu.

Starcie małych tytanów

Klasa pierwsza, reprezentowana przez zawodników startujących za kierownicą popularnych „maluchów” słynie z widowiskowych przejazdów i wręcz brawurowej walki o czas. Nie inaczej było tym razem. Wielki nieobecny poprzednich rund pucharu, Marcin Śladowski (z pilotem Tomaszem Adamczykiem) prowadził zażartą walkę z prowadzącymi do tej pory w klasie załogami Kotowicz Łukasz/ Talarek Robert oraz Pękala Grzegorz / Olech Patrycja.  Pierwsza próba pada łupem Kotowicza, Pękala i Śladowski mieszczą się w niecałej sekundzie za liderem. Po drugim przejeździe prowadzenie obejmuje Pękala. Trzecia pętla to awaria Łukasza Kotowicza i w konsekwencji odpada on z rywalizacji o punkty w tej rundzie.  Ostatni przejazd pieczętuje zwycięstwo Marcina Śladowskiego, niestety wypadniecie z trasy załogi poprzedzającej Grzegorza Pękale doprowadza do jego spowolnienia  przez safety. W konsekwencji czas zostaje nadany  mu  przez Zespół Sędziów Sportowych. Trzecie miejsce ostatecznie przypada załodze Ghany Michał / Paszcza Norbert.

Bezbłędnie znaczy najszybciej

W tradycyjnie najliczniej obsadzonej klasie drugiej zwycięstwo przypadło załodze Jacek Adamek / Dawid Majewski (Fiat SC). Kluczem do wygranej okazała się być ich bezbłędna jazda. O dramaturgii wydarzeń w tej klasie świadczy, iż o końcowym układzie sił zadecydowały pojedyncze potrącenia szykan (kara za potrącenie szykany wynosi 5 sekund). W konsekwencji drudzy na mecie Paweł Jakubczak / Mikołaj Gomółka (Suzuki Swift) stracili do zwycięzców 0,58 sekundy, a trzecia załoga Olszański Krzysztof / Łęcki Mateusz (Fiat CC) niecałe 7.

Cytrynowa trójka

Obsada podium klasy trzeciej skompletowana została w całości z załóg startujących jednym z najpopularniejszych samochodów pojawiających się na naszych odcinkach – Citroenem Saxo. Zwycięzcą rundy została załoga Adrian Stasik / Paweł Anielski, która finiszowała niewiele ponad 2 sekundy przed Robertem Biernatem i Krzysztofem Zemełą. Jeden z kandydatów do podium Michał Anaszkiewicz wyeliminowany został przez niegroźny dzwon na drugiej pętli, mimo usilnych starań nie był już jednak w stanie nawiązać walki ze świetnie dziś dysponowanymi rywalami. Trzecie miejsce przypadło tym razem Marcinowi Głuszczykowi z pilotem Małgorzatą Szafran. Zacięta rywalizacja tych 4 załóg w całym pucharze sprawia, iż po 5 rundach wszystkie znajdują się w czołowej „10” pucharu, a „wyjeżdżane” czasy niejednokrotnie okazywały się lepsze od kolegów startujących w mocniejszej 4 klasie.

Kto pokona Dudka?

W czwartej klasie niezmiennie od pierwszej rundy wygrywa Rafał Dudek (BMW 318is). Historia i tym razem się powtórzyła, aczkolwiek do ostatniego przejazdu twarde reguły walki narzucali Jan i Michał Poradzisz w Renault Clio. Obie załogi mocno poprawiały się z każdy przejazdem, wykręcając na 1,3 i 4 próbie czasy różniące się ułamkami sekund. O wszystkim zdecydował jednak drugi przejazd na którym Rafał uzyskał  1,45 sekundy przewagi i taki zapas, mimo fantastycznego finiszu braci Poradzisz na czwartym odcinku (1:39,99), wystarczył do wygrania po raz czwartym w tym roku. Trzecie miejsce przypadło załodze Dominik Krzysztof / Zawiski Kamil za kierownicą Renault Megane Coupe.

Subaru vs. Mitsubishi

Najmocniejsza sprzętowo klasa piąta przebiegała tym razem pod dyktando pojedynku Subaru z Mitsubishi. Trzecie miejsce przypadło debiutującej w cyklu załodze Jodłowski Maciej / Pachacz Piotr w Subaru  Impreza. Załoga ta może pochwalić się  4 najlepszymi czasami przejazdu odcinka – 1:36,41 (najlepszy). Niestety o dopiero trzeciej lokacie zdecydowały kary za potrącenie szykany na pierwszym przejeździe i minimalne spóźnienie na punkt.  Drugie miejsce przydało jadącej Mitsubishi Lancer Evo 4 załodze Tomasz Pajor / Łukasz Karpiel. Zwycięstwo odnieśli, powtarzając wynik z 4 rundy, Rafał Wiciński i Piotr Bryła za sterami dobrze  nam znanego niebieskiego Subaru.

Jadą goście

Tradycyjnie nasz cykl przyciąga za każdym razem liczne grono licencjonowanych kierowców rajdowych, chcących  czy to potrenować przed najważniejszymi startami, czy też po prostu zainteresowanych nieco szybszym przemieszczaniem się . Tym razem na starcie rundy w klasie gość do rywalizacji przystąpiło 7 załóg. Zwycięstwo przypadło załodze Piotr Pacek / Łukasz Chojecki (Opel Astra) przed  załogą Michał Bachula / Mateusz Śliwa (Citroen Saxo) oraz Marek Bugajski / Robert Drożdż.

Organizatorzy pragną podziękować wszelkim firmą, instytucjom i ludziom, bez których nie udało by się po raz kolejny zorganizować tak dobrych zawodów. A w szczególności:

Wójtowi gminy Łapanów panu Janowi Kulig, dyrekcji Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie,  firmie Neo-Net, Cartel Color, Feniks Ochrona, House of Beer, krakowskisklep.pl, “Motodrom” Hala Kartingowa, Rally Service, UMT Usługi Medyczno-techniczne, racebook.pl, rallyforum.pl, rajdy.malopolska.pl

Krzysztof Chwaszczyński

 IV Super Sprint w Chorzowie (19.08.12)

IV Super Sprint – kolejna runda zmagań o puchar Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Chorzowie,  przyciągnęła na start 28 załóg w tym zarówno kierowców amatorów jak i licencjonowanych zawodników. Próbę o długości około 1,96 km, pokonywaną trzykrotnie najszybciej pokonała załoga ojciec-syn Biłek/Biłek jadący Mitsubishi Lancer Evo IX. Tuż za nimi w klasyfikacji generalnej znaleźli się Wiciński/Bryła (Subaru Impreza) oraz Biegański/Pochopień (Honda CRX). Równie zacięta rywalizacja toczyła się także w poszczególnych klasach, których zwycięzcami zostali: klasa 1– Telega/Pasternak (Fiat 126p), klasa 2- , klasa 3- Biegański/Pochopień (Honda CRX), klasa 4- , klasa 5- Biłek/Biłek (Lancer Evo IX), klasa GOŚĆ- Kozielski/Drużkowska. Organizatorzy i tym razem przygotowali dla swoich zawodników wymagającą próbę umieszczając na jej trasie szykany, nawroty i ciasne zakręty. Ku zadowoleniu wszystkich pogoda tego dnia nie zawiodła, a dzięki temu na terenie autodromu pojawiła się również liczna grupa kibiców. Wszystkim uczestnikom IV SS serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału ostatniej eliminacji, która odbędzie się 14 października 2012. Klasyfikacja końcowa - generalna oraz poszczególnych klas całego cyklu chorzowskich zmagań dostępna jest na stronie www.auto-slaski.katowice.pl.

 

 

  III Super Sprint - Autodrom 17.06.2012

W dniu 17-06-2012 roku wystartowała III eliminacja Super Sprintu o Puchar Koła Środowiskowego w Chorzowie. Impreza odbyła się na byłym autodromie w Chorzowie przy ul. Siemianowickiej. Frekwencja w miarę dopisała, bo do zawodów zgłosiło się 26 załóg i tyleż samo odebrało dokumenty. Są wśród dni stali bywalcy tego typu imprez, co nas organizatora bardzo cieszy i mobilizuje do organizowania coraz ciekawszych opcji sprintów.

Niestety Badanie Kontrolne stwierdziło trzy przypadki niezgodne z przepisami i do zawodów dopuszczono 23 załogi w klasach:

Klasa II – 7 załóg

Klasa III – 4 załogi

Klasa IV – 4 załogi

Klasa V – 4 załogi

Klasa Gość – 4 załogi

Przy bardzo sprzyjających warunkach atmosferycznych zawodnicy pokonywali odcinek długości 2000 metrów. Konfiguracja i wybór nowej opcji trasy autodromu  pozwoliły pomimo przedłużenia odcinka zorganizować trzy przejazdy. Tradycyjnie nasze zawody zakończono ceremonią wręczenia nagród, podczas której organizator otrzymał wiele pozytywnych i ciepłych słów podziękowań za profesjonalizm i miłą, sportową atmosferę. 

 

IV SJS MaxiOes3 – 09.06.2012

Zaledwie 3 tygodnie odstępu między rundami stanowiły dla całego zespołu Automobilklubu Śląskiego w Krakowie nie lada wyzwanie logistyczne i organizacyjne. Tradycyjnie już nie obyło się bez nerwowych rozmów, ustalania gdzie i czy w ogóle powinny stać szykany, czy też pełnego napięcia oczekiwania na zapełnienie się listy zgłoszeń. Po raz kolejny udało się jednak  sprawnie i chyba najlepiej  w tym roku zorganizować kolejną rundę SJS MaxiOes3 w Łapanowie.

Tym razem zawodnicy mieli za zadanie pokonać  znaną z poprzedniej rundy próbę sportową o długości 1,9 km.  Konfiguracja trasy oraz bardzo zmienne warunki pogodowe sprawiły, iż tym razem zawody były jednym wielkim miksem umiejętności jazdy  zarówno po suchej nawierzchni jak i na mokrej, pełnej naniesionego błota trasie. Dodatkowo, tak jak chyba w każdym sporcie, o przewadze na poszczególnych próbach decydowało po prostu szczęście. Pogoda płatała bowiem nieustannie figla, raz racząc tłumnie zgromadzonych kibiców i zawodników słońcem, by za chwilę przynieść  rzęsiste opady deszczu. W tak trudnych dla kierowców amatorów warunkach o dziwo nie doszło do żadnej poważniejszej awarii i zdecydowana większość załóg bezpiecznie osiągnęła metę zlokalizowaną pod Zespołem Szkół nieopodal rynku w Łapanowie.

Od samego początku było wiadomo, iż walka w klasyfikacji generalnej premiować będzie przede wszystkim kierowców z dużymi umiejętnościami jazdy w zmiennych warunkach i ze zmiennym opisem.  Do samego końca ważyły się losy, której załodze przypadnie nieoficjalny tytuł najszybszej w klasyfikacji generalnej. Przez całe zawody trwała niezwykle wyrównana walka pomiędzy przedstawicielami klasy piątej Wiciński / Bryła i Sutor / Roszkowski (obie załogi w  Subaru Impreza).

Pierwszy przejazd pada łupem Mateusza Sutora, mimo straty ponad 3 sekund do Rafała Wicińskiego. O zwycięstwie na pierwszej próbie decyduje jednak bezbłędny przejazd Mateusza, który nie popełnia błędu na żadnej z  punktowanych szykan.  Pierwszy przejazd to także niespodziewanie 2 miejsce w „generalce” dla faworyta klasy 3 – załogi Michał Anaszkiewicz / Kozłowski Wojciech (Honda Civic), na podium wskoczyło także tylnonapędowe BMW 318is Rafała Dudka i Piotra Kokoszki (4 klasa).  W klasie 2 pierwszy przejazd wygrywają z przewagą ponad 3 sekund Krzysztof Olszański / Mateusz Łęcki (Fiat CC) przed Damian Bukowiec / Marcin Bzdyl oraz Ireneusz Górny / Anna Sałacińska (obie załogi Fiat SC). Pierwsza klasa to z kolei pasjonujący pojedynek pomiędzy Grzegorzem Pękala (z pilotem Patrycją Olech) oraz załogą Łukasz Kotowicz i Robert Talarek.

Drugi przejazd to walka przede wszystkim z trudnymi warunkami pogodowymi. W czasie tego przejazdu pojawiają się już bardzo duże różnice między poszczególnymi załogami. Michał Bachula pewnie wygrywa w klasie GOŚĆ z przewagą prawie 8 sekund.  W klasyfikacji generalnej ponownie najszybszy jest Wiciński przed Sutorem. Na trzecim miejscu  (po raz kolejny pierwszym w klasie 4) melduje się załoga Dudek / Kokoszka. W klasie 3 pogoda zbiera swoje żniwo. Załoga nr 29 Anaszkiewicz / Kozłowski zajmują dopiero 7 miejsce, tracąc ponad 6 sekund do pierwszych w tym przejeździe Roberta Biernata z Krzysztofem Zemełą (Citroen Saxo VTS). Klasa druga to minimalne zwycięstwo załogi Górny / Sałacińska  nad załogą Kołos / Dziedzic oraz liderami po pierwszej próbie Olszański / Łęcki. W klasie pierwszej ponownie triumfuje Grzegorz Pękala, tym razem z przewagą prawie 7 sekund nad „grupą pościgową” reprezentowaną przez załogi Łukasza Kotowicza oraz Michała Ghany.

Po drugim przejeździe czołowe 2 załogi dzielą zaledwie setne sekundy.  W klasie gość prowadzi Michał Bachula, który ma już 12 sekund przewagi nad załogą Kamil Wróbel / Stanisław Knapczyk (Peugeot 106) oraz 14 sekund przed Tomasz Grzegorczykiem / Grzegorzem Pyrtek (Fiat SC). W klasie piątej prowadzi minimalnie Rafał Wiciński przed Mateuszem Sutorem, trzecie miejsce przypada załodze Michał Machnik / Marcin Babraj (Mitsubishi Lancer). W klasie czwartej pierwsze miejsce utrzymuje Rafał Dudek, na drugie miejsce wskakuje niespodziewanie załoga Krzysztof Dominik / Kamil Zawiski (Renault Megane).  W klasie trzeciej prowadzi Robert Zemeła przed Adrianem Stasikiem i Michałem Anaszkiewiczem.  Klasa druga to rywalizacja prowadzącej załogi Olszański / Łęcki z naciskającym ich Ireneuszem Górnym, trzecie miejsce przypada Damianowi Bukowiec. W pierwszej klasie bezsprzecznie prowadzi Grzegorz Pękala.

Trzeci przejazd pada łupem Rafała Wicińskiego i Piotra Bryły, którzy wygrywają tę próbę z przewagą ponad 3 sekund nad Mateuszem Sutorem. Na trzecim miejscu melduje się dosyć niespodziewanie załoga 3 klasy Adam Wypych / Mateusz Prusak (Honda Civic). W klasie czwartej, po zaliczeniu szykany przez Rafała Dudka, pierwsze miejsce przypada  załodze Dominik / Zawiski przed Kuźma / Leśniak. W trzeciej klasie za wspomnianym Adamem Wypych melduje się Robert Biernat oraz Adrian Stasik. Klasę drugą wygrywa Damian Bukowiec przed Krzysztofem Olszańskim i Ireneuszem Górnym.  W klasie pierwszej znów wygrywa Pękala przez Ghanym (ten drugi z powodu potrącenia szykany traci ponad 6 sekund do lidera).

Ostatni przejazd przynosi końcowe rozstrzygnięcia. Próbę wygrywa Mateusz Sutor, który mimo iż uzyskuje najlepszy rezultat dzisiejszego dnia (01:38,13), przegrywa jednak  nieoficjalną klasyfikację generalną oraz klasę piątą ze świetnie dziś dysponowanym Rafałem Wicińskim. Trzecie miejsce przypada w klasie piątej załodze Skwara Błażej / Skwara Marcin (Citroen Saxo). W klasie gość pewnie wygrywa Marcin Bachula przed  załogą Kracik Maciej / Kracik Michał (VW Golf) oraz załogą Bętkowski Tomasz / Poradzisz Michał (Honda CRX). Rafał Dudek wygrywa o 3 sekundy klasę czwartą przed Krzysztofem Dominikiem i załogą Kaszowski Wojciech / Męka Bartłomiej (Ford Escort RS 2000). Podium klasy trzeciej to kolejno Stasik Adrian / Anielski Paweł przed Biernat Robert / Zemeła Krzysztof oraz Głuszczyk Marcin / Sałapat Wojciech (wszystkie 3 załogi za sterami Citroena Saxo). Klasę drugą wygrywa Krzysztof Olszański wraz Mateuszem Łęckim przed załogą Ireneusz Górny / Anna Sałacińska oraz załogą Damian Bukowiec / Marcin Bzdyl. I wreszcie w klasie pierwszej zdecydowane zwycięstwo Grzegorza Pękali i Patrycji Olech przed załogą Kotowicz / Talarek oraz Ghany / Paszcza.

Tym sposobem IV runda SJS MaxiOes3 o puchar Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie przeszła do historii. Szczególne uznania należą się firmie Green Steam, która przygotowała stanowisko firmowe, gdzie prezentowano najnowsze technologie z zakresu mycia i pielęgnacji samochodów.

Dzięki wsparciu dealera Kolaczek Honda mogliśmy naszych oficjalnych gości przewieźć w rajdowych warunkach najnowszymi modelami japońskiego producenta.

 

 Po raz pierwszy w historii naszych imprez wykorzystywany był elektroniczny pomiar czasu, przeprowadzony przez doświadczonych chronometrażystów PZM.  Wyjątkowo sprawnie działały tym razem także „wyniki online” , ponad 250 użytkowników w czasie trwania imprezy oraz 3,5 tysiąca wyświetleń strony to liczby które utwierdzają nas w tym przekonaniu. Podziękowania należą się także załogom samochodów funkcyjnych, które zabezpieczały trasę:

„000” – Łukasz Mrożek Honda Civic

„00” – Piotr Maroszek za sterami naszego „safety car”

„0” -  Darek Nowak Peugeot  206,

„75” – Arkadiusz Szczurowski Nissan 370Z arek

Podziękowania tradycyjnie należą się także władzom samorządowym (wójtowi gminny Łapanów panu Janowi Kulig i dyrekcji Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie) oraz naszym sponsorom i partnerom:  Green Steam, Cartel Color, House of Beer, „Motodrom” hala kartingowa,  Feniks Ochrona, Rally Service, Kolaczek Honda, UMT Usługi Medyczne, Szkółka Kartingowa Mateusza Lisowskiego, 4motorsport.pl oraz borysboba.pl, motorecords.pl, rally forum.pl, rajdy.malopolska.pl i racebook.pl. Dzięki których pomocy udało się zorganizować IV rundę SJS MaxiOes3 o puchar Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie.

Krzysztof Chwaszczyński

 

zobacz galerie:

http://zbury.type.pl/gallery/178.html

http://www.miroslawjakala.pl/index.php/galeria/rajdy/sezon-2012/4sjsmaxioes3

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.377212999005396.85450.143935462333152&type=1

 

Dnia 20 maja 2012 r. na terenie chorzowskiego Autodromu przy ulicy Siemianowickiej 103 odbył się II SUPER SPRINT zaliczany do cyklu o Puchar Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Chorzowie. Impreza przyciągnęła zarówno kierowców amatorów jak i zawodników na co dzień startujących w eliminacjach Rajdowego Pucharu Polski czy Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska. Zaowocowało to 19-stoma załogami na liście startowej niedzielnego sprintu. Uczestnicy musieli zmierzyć się z próbą sportową pokonywaną trzykrotnie o łącznej długości 4200m na nawierzchni asfaltowej. Na trasie próby napotkali wąskie nawroty, szybkie, proste partie oraz techniczne zakręty, których na chorzowskim torze nie brakuje. Miejsce to jest idealne dla organizacji tego typu imprez samochodowych ze względu na swoją lokalizację - daleko od budynków mieszkalnych oraz ze względu na możliwość różnych konfiguracji trasy na tym samym obiekcie. Ku zadowoleniu zarówno zawodników jak i organizatorów pogoda tego dnia nie zawiodła, a dzięki temu na trasie pojawiła się również liczna grupa kibiców. Najszybszą załogą niedzielnych zmagań okazał się krakowski duet Wiciński/Bryła pokonujący próbę samochodem Subaru Impreza. Kolejne stopnie podium klasyfikacji generalnej zajęli Kołodziej/Bieńczycka - Mitsubishi Lancer EVO IX oraz Biegański/Biegańska Honda CRX. Wszystkim zawodnikom serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział, a już dziś serdecznie zapraszamy na 3 edycję SUPER SPRINTU, która odbędzie się na terenie Autodromu 17 czerwca. Mamy nadzieję, że impreza ta przyciągnie jeszcze większe grono zwolenników.

wyniki

 

 III SJS MaxiOes3 o puchar Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie

W ostatnią sobotę , 19 maja 2012 na drogach publicznych w gminie Łapanów rozegrana została kolejna,  III już runda  cyklu zawodów SJS MaxiOes3 organizowanych przez Koło Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie.  Fantastyczna pogoda oraz szybka i wymagająca technicznie trasa licząca sobie aż 1,9 km, przyciągnęła tłumy kibiców i kierowców spragnionych rajdowych wrażeń. Organizatorzy przygotowali niespodziankę dla uczestników, po raz pierwszy w historii cyklu, wyniki zawodów można było obserwować na żywo w Internecie.

Impreza będąca 3 eliminacją w sezonie 2012 zgromadziła na starcie 55 załóg.  Dzięki zmianie w przepisach PZM, zawodnicy bez licencji rajdowej mogli ścigać się na liczącym prawie 2 km odcinku specjalnym, który pokonywany był przez każdą załogę 4 razy.  Na starcie nie zabrakło także licznej grupy licencjonowanych kierowców, na co dzień walczących w Rajdowym Pucharze Polski oraz w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska.

-  Bardzo cieszymy się, iż po raz kolejny dzięki życzliwości i pomocy wójta gminny Łapanów pana Jana Kuliga oraz starosty powiatu Bocheńskiego pana Jacka Pająka mogliśmy zorganizować i zapewnić zarówno zawodnikom jak i lokalnym mieszkańcom możliwość bezpiecznego udziału w tym naszym „małym rajdowym święcie” – mówi Maciej Stabrawaasystent dyrektora SJS – Podziękowania należą się także Biurze Promocji i Rozwoju Powiatu w Bochni za okazane wsparcie oraz dyrekcji Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie za udostępnienie infrastruktury niezbędnej dla lokalizacji biura i parku serwisowego.

Słoneczna pogoda sprawiła, iż kibice tłumnie stawili się na trasie próby, by dopingować i obserwować w akcji najlepszych kierowców w Małopolsce. Urozmaiconą trasę najszybciej pokonała startująca w piątej klasie załoga Michał Machnik / Marcin Babraj za kierownicą Mitsubishi Lancer, tuż za nimi drugie i trzecie miejsce wywalczyły bardzo dobrze znane kibicom z lat poprzednich załogi Rafał Wiciński / Piotr Bryła oraz Mateusz Sutor / Oskar Langner, obie w samochodach Subaru Impreza.

W klasie czwartej bezkonkurencyjna okazała się załoga Rafał Dudek / Piotr Kokoszka w tylnonapędowym BMW 318is. Pozostałe miejsca na podium zajęły załogi Krzysztof Dominik / Mariusz Grabowski (Renault Megane) oraz Wojciech Kaszowski / Bartłomiej Męka (Ford Escort RS2000).

W najliczniej obsadzonej klasie trzeciej, rywalizacja zakończyła się  zwycięstwem załogi Michał Anaszkiewicz / Wojciech Kozłowski.  Drugie miejsce przypadło załodze Adrian Stasik / Paweł Anielski (Citroen Saxo), trzecie załodze Patryk Legień / Rafał Pastuszak (Peugeot 106).

Klasa druga to z kolei triumf załogi Mateusz Golonka / Jakub Szewczyk (Fiat SC) przed załogą Paweł Sroka / Piotr Mazanek (Opel Tigra) oraz Ireneusz Górny / Anna Sałacińska (Fiat SC).

W klasie pierwszej jak zwykle doszło do emocjonującej rywalizacji kierowców popularnych „maluchów”. Tutaj bezkonkurencyjny okazał się Łukasz Kotowicz wraz z Robertem Talarkiem przed załogą  Michał Ghany / Nobert Paszcza. Trzecie miejsce przypadło załodze Grzegorz Tworzydło /  Dominik Bubula.

Wśród zawodowców (klasa Gość) po zaciętej walce zwycięzcą okazał się pochodzący z Łapanowa Michał Bachula z pilotem Mateuszem Śliwą za sterami Citroena Saxo. Tuż za nimi finiszowali Michał Różycki / Paweł Słaboń oraz Jerzy Smagała / Kamil Krupa (obie załogi także w Citroenie Saxo).

- Gmina Łapanów od wielu lat kojarzona jest nierozerwanie z rajdowymi emocjami. To tutejszymi drogami przez wiele lat ścigali się z czasem uczestnicy Rajdu Polski czy Rajdu Krakowskiego. To stąd pochodził Janusz Kulig jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych – mówi dyrektor imprezy Grzegorz Domagała – Tym bardziej cieszymy się z możliwości organizacji tutaj imprez, które podtrzymują  rajdowe tradycje Łapanowa.

Organizatorzy pragną podziękować sponsorom: House of Beer, „Motodrom” hala kartingowa, Rally Service, UMT Usługi Medyczne, Szkółka Kartingowa Mateusza Lisowskiego, CartelColor, 4motorsport.pl oraz Biuro Promocjii Rozwoju Powiatu w Bochni, motorecords.pl, rallyforum.pl, rajdy.malopolska.pl i racebook.pl. Dzięki których pomocy udało się zorganizować III rundę SJS MaxiOes3 o puchar Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie.

Krzysztof Chwaszczyński

        

zobacz także:

wyniki

 

 

14.04.2012 OTWARCIE SEZONU MOTOROWEGO - MOTOMAJÓWKA 2012

I Rally Sprint MOTOMAJÓWKA 2012 już za nami. Impreza ta otwierała sezon motorowy Automobilklubu Śląskiego, rozpoczynając tym samym cykl Pucharu Koła Automobilklubu Śląskiego w Chorzowie. Do udziału w imprezie, wypełniając wszystkie klasy, zgłosiło się 31 załóg. W sobotę 14 kwietnia wspomniany Rally Sprint rozpoczęto dwiema próbami na potocznie zwanym Autodromie w Chorzowie, skąd zgodnie z książką i kartą drogową uczestnicy przemieścili się na Lotnisko Muchowiec. Dzięki przychylności władz lotniska można było- nie kolidując z ruchem  lotniczym- przeprowadzić kolejne dwie próby sportowe. Pogoda nie była majówkowa, ale to nie przeszkodziło w przybyciu dużej ilości kibiców, którzy oprócz rywalizacji sportowej mogli podziwiać „historyki” sportu rajdowego takie jak trabant i Datsoon 240Z, jak również nowy model Mustanga zaprezentowany przez sponsora imprezy – Profi Auto. Z różnych przyczyn cztery załogi nie ukończyły Rally Sprintu, tak więc sklasyfikowano 28 załóg. Zwycięzcą jest Witold Biłek z synem. Na drugim i trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej uplasowali się kolejno: Rafał Wiciński z Piotrem Bryła i Sebastian Dwornik z Bartoszem Radomskim.

 

29.01.2012 - SJS Maxi Oes3 - Kraków 

W minioną niedzielę 29 stycznia w Krakowie rozegrano pierwszą rundę zawodów z cyklu SJS Maxi Oes3 o puchar Koła Środowiskowego Automobilklubu Śląskiego w Krakowie. Na trasie wytyczonej wokół terenu po byłym hotelu Forum rywalizowało w zimowej aurze kilkadziesiąt załóg.

Cykl SJS Maxi Oes3 organizowany przez krakowskie koło środowiskowego AK Śląskiego wystartował w Krakowie już po raz trzeci w historii. W skład cyklu Maxi Oes wchodzi 7 rund zawodów dla kierowców amatorów rozgrywanych między innymi w Krakowie oraz Łapanowie.

Są to jednocześnie największe zawody dla fanów imprez rajdowych w Małopolsce. W sezonie 2011 na kilkudziesięciu kilometrach drogowych odcinków i placów rywalizowało z czasem łącznie 160 załóg.

Mroźna aura przyciągnęła tym razem ponad 40 uczestników, którzy pokonywali pięciokrotnie bardzo trudną i praktycznie w całości pokrytą lodem i śniegiem trasę.

Trudne zimowe warunki sprawiły, iż zdecydowanie najszybciej trasę pokonywały załogi samochodów z napędem na cztery koła, z których najlepsi okazali się być Mateusz Sutor oraz Oskar Langer za kierownicą Subaru Imprezy GT w klasie piątej.

Kompletne wyniki zawodów oraz bogata galeria zdjęć dostępne są na stronie krakowskiego koła środowiskowego AK Śląskiego – www.safetypoludnie.pl .

 

 

 

 


KONKURSOWA JAZDA SAMOCHODEM

SPRAWDŹ WAŻNOŚĆ DOWODU REJESTRACYJNEGO

 

 

© Copyright 2012 Automobilklub Śląski | All Rights Reserved